Ik buig voor jou

“Ik buig voor jou” was wat ik dacht en voelde toen ik onderstaand filmpje bekeek om alles wat ik zag en voelde bij deze man. Een man die de ruimte in is geweest, die hoogleraar is en getraind is in wetenschappelijk en waarschijnlijk ook rationeel denken. Met de dood in de ogen is deze man gaan kiezen voor het leven, leeft deze man in mijn ogen liefde. Liefde voor het leven.

Ik zie iemand die in een korte tijd een enorme innerlijke verschuiving teweeg heeft gebracht. Ik zie iemand die totaal aanwezig is, terwijl hij voor een publiek staat, terwijl hij vertelt over zijn ziekte, zijn proces en die vervolgens in alle kwetsbaarheid met een ontbloot bovenlichaam danst. Vol overgave danst. Overgave aan het leven, overgave aan zijn lichaam. En of hij nu blijft leven of niet, hij kiest voor het leven, hij kiest voor het nu, met alles erop en eraan.

Deze man is wat mij betreft met recht een voorbeeld. Een voorbeeld die laat zien hoe je als man in al je kracht je kwetsbaar kunt tonen, die laat zien dat je invloed kunt hebben op je lichaam door je ‘body, mind en soul’ in balans te brengen. Door te kiezen voor herstel, een herstel van dat wat nagelaten is en daardoor ziekte veroorzaakt heeft. Een man die verantwoordelijkheid wil nemen voor zichzelf, zijn daden, zijn leven.

Ik buig voor je!

© Wonieka A. Meuter

Een gedachte over “Ik buig voor jou

  1. Graag buig ik met je mee!

    Bijzonder hoe Wubbo zijn leven richting en inrichting geeft, ook als de ontwikkeling negatief is met kansen tot verbetering!

    Dirk-Jan

    _____

Geef een reactie

