Zienswijze

20131201-165051.jpg

Ik loop in een landschap, soms is het zicht open, dan weer loop ik tussen bomen en struiken of beklim ik heuvels en bergen. Telkens is het anders wat ik zie, afhankelijk van waar ik mij bevind.

Niemand zal precies zien wat ik zie, zelfs niet als diegene op dezelfde plek zou staan als ik, omdat niemand dezelfde weg bewandeld heeft als ik. Dat wat ik onderweg gezien en beleefd heb neem ik mee in wat ik nu onderweg tegen kom.

Waar ik nu ben en wat ik nu zie is voor mij waar, want het is wat ik zie. Iemand die dichtbij mij loopt of verder van mij vandaan ziet iets anders, heeft een andere invalshoek. Dat is wat diegene ziet en dat is voor diegene waar.

Onderweg komen we elkaar tegen en kunnen we met elkaar delen wat we gezien hebben en meegemaakt hebben. De ander kan mij inspireren tot een andere kijk en ik misschien de ander. En is de belevingswereld te verschillend, dan groeten we elkaar en gaat ieder zijns weegs.

Wonieka A. Meuter

Geef een reactie

