De zoektocht naar de betekenis van liefde

 

golf

In het artikel ‘De zoektocht naar de betekenis van liefde’ dat januari 2014 zal verschijnen in Spiegelbeeld, onderscheid Jan de Boer op heldere wijze verschillende vormen van liefde aan de hand van het beeld van een golf. Daarbij schrijft hij over het belang van oefening en welke vormen daarbij behulpzaam kunnen zijn, waardoor je liefde ook kunt leven.

Als persoonlijke kanttekening wil ik noemen dat ik het woord ego anders gebruik dan dat Jan de Boer dat doet, zie mijn blog: https://ontwikkelennaarheelzijn.wordpress.com/2013/10/04/ego/ Aan het eind van het artikel schrijft hij “Wel moeten we ons deze eenheidservaring steeds opnieuw blijven herinneren.” Hieruit maak ik op dat hij denkt dat het niet mogelijk is om het leven van liefde zo eigen te maken dat het een zijnskwaliteit wordt en je dus vanuit een eenheidservaring zou kunnen leven. Ik denk dat dat wel mogelijk is, maar dat dat de nodige inspanning en aandacht vraagt, zoals Jan de Boer ook beschrijft.

Spiegelbeeld januari 2014 – klein (2)

Geef een reactie

