Indringers

Virussen zie ik als indringers die je lichaam en systeem binnen dringen en waar het lichaam op reageert met een afweer. Alleen als er zwakke plekken zijn kan het vat op je krijgen.

Afgelopen 15 jaar heb ik mij bekwaamd in het omgaan met twee soorten van indringers. Indringers die o.a. de vorm hadden van Borrelia door een besmette teek, ontstekingen en gordelroos. Omdat ik hooggevoelig ben heb ik daarnaast mijn leven lang al te maken met energetische indringers in de vorm van destructieve en ondermijnende projecties en duistere entiteiten. Overeenkomsten tussen beide zijn dat je ze met je ogen niet kunt zien, maar wel waarneemt in je lichaam doordat je klachten krijgt en dat ze je meestal bang maken.

Instinctieve reacties op indringers zijn dat je gaat vechten of vluchten. Of je gaat de strijd aan met de schouders eronder of je steekt je kop in het zand en ontkent het probleem, stelt jezelf gerust enz. Beide heb ik gedaan en het is weinig effectief gebleken. (*) Ze komen voort uit angst (**). De manier waarop je dat doet doe je meestal al vanaf heel jong. Het is je manier van overleven geworden.

Juist deze overlevingspatronen vormen de zwakke schakels in je systeem. Het zijn manieren om pijn te vermijden en niet te voelen wat er wel is. Daardoor zijn er delen in je lichaam waar je geen beschikking over hebt, kun je je lichaam niet volledig bewonen. Door dit inzicht kon en kan ik bij elke indringer achterhalen waarom hij op die specifieke plek in mijn lichaam is en wat hij mij te vertellen heeft. Hierdoor kan ik mij bewust worden van gedachten, gevoelens en emoties die nog in mij vast zaten en waar ik nog geen contact mee had. Op die manier kan ik meestal zonder medicijnen herstellen.

Het coronavirus dat momenteel ons leven beheerst is een heftige, die zowel de maatschappij als ons persoonlijke leven op zijn kop zet. Het is een virus die alles op scherp zet en zichtbaar maakt hoe wij ervoor staan. De angst die gevoeld wordt kan maken dat er extremer gereageerd wordt, zowel in het vechten als in het vluchten.

Op verschillende niveaus kun je zorgen dat je weerbaar wordt. Lichamelijk door gezonde voeding, bewegen, extra rust, buiten zijn (liefst op blote voeten), wat extra supplementen. Innerlijk door regelmatig stil te staan bij wat je voelt, bij hoe je reageert op situaties en daar mededogend mee te zijn (***) Diverse vormen van meditatie kunnen behulpzaam zijn evenals praten met mensen die de juiste vragen weten te stellen en echt naar je willen luisteren.

2 gedachten over “Indringers

  1. Pingback: Indringers |

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s